Jeśli marzysz o nowoczesnej i szybkiej szosówce, której wytrzymałość i konstrukcja pozwolą Ci równocześnie na dynamiczną jazdę przełajową po drogach szutrowych i nieutwardzonych – z pewnością zainteresuje Cię gravelowy rower szosowy TABOU Gravo.
– Dwuchwytna kierownica typu „baranek”
– Szersze opony z grubszym bieżnikiem
– Sztywny widelec
– Pedały wyposażone w noski
– Hamulce tarczowe mechaniczne
Rower szosowy
Rowery szosowe możemy podzielić na dwie podstawowe grupy – klasyczne szosówki, które są przeznaczone wyłącznie do jazdy po asfalcie, oraz przełajówki stworzone do wyczynowej jazdy sportowej. Oba te typy rowerów szosowych mają bardzo sprecyzowane zastosowanie i można ich używać w konkretnym celu. Z tego też powodu powstała jeszcze jedna grupa rowerów szosowych, czyli tak zwane rowery gravelowe. Są one połączeniem kluczowych cech szosówki i przełajówki i służą do zdecydowanie wygodniejszej jazdy użytkowo-turystycznej. Na pierwszy rzut oka oczywiście przypominają zwyczajny rower szosowy, ale jeśli przyjrzeć się dokładniej, to zauważymy kilka elementów konstrukcyjnych, które pozwalają na komfortowe pokonywanie zarówno dłuższych tras po asfalcie, jak i po nieutwardzonych drogach polnych.
Rower gravel TABOU Gravo
Przede wszystkim rower gravelowy TABOU Gravo ma geometrię ramy, która daje bardziej wyprostowaną pozycję w czasie jazdy. Jest ona dodatkowo wzmocniona w stosunku do klasycznego roweru szosowego, dzięki czemu posiada większą odporność na wstrząsy. Oczywiście mimo to nadal zachowuje dość niską wagę, co wpływa na swobodę i szybkość jazdy. Dwuchwytna kierownica typu „baranek” umożliwia ponadto zmianę pozycji z pochylonej, czyli typowo sportowej, na bardziej rekreacyjną. Inne cechy roweru gravelowego TABOU Gravo to większy rozstaw kół w rozmiarze 28 cali z szerszym ogumieniem i głębszym bieżnikiem, a także sztywny widelec, mechaniczne hamulce tarczowe czy pedały wyposażone w noski. TABOU Gravo to rower szosowy i przełajowy w jednym, który zapewnia świetną kontrolę jazdy dla rowerzystów stroniących od monotonii.