Rowery DIRT TABOU
Rowery dirt TABOU z serii TABSPIN to solidne modele przeznaczone do jazdy po pumptrackach, skateparkach i do wykonywania skoków. Rower TABSPIN 1.0 wyposażony jest w lekką aluminiową ramę, amortyzowany widelec SUNTOUR XCR o skoku 100 mm z blokadą, koła 26 cali z oponami KENDA K1047, tylny hamulec tarczowy SHIMANO TX-805 oraz napęd oparty na 30-zębowym blacie i 15-zębowej koronce. TABSPIN JR to model dirtowy dla młodszych użytkowników, natomiast TABSPIN 2.0 oferuje podobną geometrię i osprzęt z dodatkowymi wersjami kolorystycznymi. Model TABSPIN STUNT dostępny jest z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i również oparty na kołach 26 cali. Wszystkie modele w tej serii łączą cechy rowerów MTB i BMX, są jednozawieszeniowe i przystosowane do jazdy typu dirt, zapewniając dobrą kontrolę i trwałość w warunkach skoków i dynamicznych manewrów.
Czym są rowery DIRT
Rowery DIRT to specjalistyczne rowery przeznaczone do dynamicznej jazdy, wykonywania skoków i spektakularnych ewolucji w powietrzu. Dlatego jeśli chcesz pokonywać strome wybicia i cieszyć się jak najdłuższym hangtime’em, doskonaląc swoje triki, to rowery stworzone właśnie dla Ciebie. Powstały z myślą o osobach, które lubią sportową rywalizację i zabawę na torach dirtowych, pumptrackach czy skateparkach. Konstrukcja rowerów DIRT jest lekka i jednocześnie bardzo wytrzymała, dzięki czemu umożliwia bezpieczne lądowanie po skokach i dobrą kontrolę nad rowerem w powietrzu.
Gdzie najlepiej sprawdzą się rowery typu DIRT
Rowery DIRT najlepiej radzą sobie na specjalnych torach ziemnych z wybiciami, hopkami i przeszkodami. Doskonale sprawdzą się także na skateparkach, pumptrackach oraz w miejskiej przestrzeni do jazdy wyczynowej. Ich konstrukcja jest przystosowana do jazdy w trudnym terenie i wykonywania ewolucji, ale nie są to rowery do jazdy rekreacyjnej po ścieżkach rowerowych czy trasach górskich, ponieważ nie zapewniają komfortu na dłuższych dystansach ani nie posiadają osprzętu ułatwiającego pokonywanie stromych podjazdów i zróżnicowanego terenu.
Cechy rowerów DIRT
Rowery typu DIRT zostały stworzone z myślą o dynamicznej jeździe na pumptrackach, torach skoków i w miejskich skateparkach. Ich konstrukcja łączy cechy rowerów MTB i BMX, zapewniając wysoką zwrotność, wytrzymałość oraz kontrolę podczas jazdy. Charakterystyczna dla tego typu rowerów jest lekka aluminiowa rama, amortyzator przedni o skoku 100 mm, koła 26 cali z oponami o wysokiej przyczepności oraz napęd jednorzędowy z wolnobiegiem, gwarantujący prostotę i niezawodność działania. Wzmocnione hamulce tarczowe umożliwiają szybkie i precyzyjne zatrzymywanie się nawet przy lądowaniach po wysokich skokach. Rowery DIRT są przystosowane do dużych obciążeń i intensywnego użytkowania, dlatego świetnie sprawdzają się w rękach zarówno początkujących, jak i bardziej zaawansowanych riderów.
Dla kogo DIRT, dla kogo BMX?
Wybór między rowerem DIRT a BMX zależy od stylu jazdy i warunków, w jakich zamierzasz jeździć. Rower DIRT ma większe koła (najczęściej 26 cali), amortyzowany widelec i geometrię zapewniającą stabilność przy skokach i w trudniejszym terenie. Świetnie sprawdza się na torach typu pumptrack, dirtowych trasach i w skateparkach. BMX to mniejszy, sztywny rower z kołami 20 cali, zaprojektowany głównie do wykonywania trików, obrotów i jazdy freestyle w skateparku. Jest lżejszy i bardziej zwrotny, ale mniej komfortowy przy większych prędkościach i skokach. DIRT to wybór dla osób, które chcą jeździć bardziej wszechstronnie i w trudniejszym terenie, natomiast BMX sprawdzi się tam, gdzie liczy się precyzja i technika.